2011. augusztus 24., szerda

Gál Zoltán: A holló és a róka, modern változatban

2011. 08. 23. A holló és a róka, modern változatban Gál Zoltán

Egy alkalommal, a különféle tévécsatornák között váltogatva, egyik kereskedelmi adó ragadta meg a figyelmemet. A műsorvezető éppen arról próbálta meggyőzni nézőit, hogy ha akkor betelefonálnak, a kérhető pénzenergia mellé ajándékként szeretetenergiával is megajándékozza nézőit.

Pénzenergia? Szeretetenergia? Mintha egy számomra ismeretlen világban ébredtem volna. Próbáltam összerakni a képet. Én eddig azt hittem, hogy a pénz egy fizetőeszköz, amit az elvégzett munkáért kap az ember, és ami arra szolgál, hogy bizonyos árucikkeket kifizethessen általa. Az energia pedig változtatásra való képességet jelent, vagy a fizikában a testek pillanatnyi állapotát határozza meg. Na, és a szeretet, az egy olyan belső isteni adottság, amelynek véleményem szerint kevés köze lehet a műsorba való betelefonálásért fizetett díjhoz.

Az adott helyzetben úgy éreztem, hogy a „hiba az én készülékemben van”, de sikerült megfejtenem a rejtélyt, amit a „nesze semmi, fogd meg jól” közismert mondásunk fejez ki a leginkább. Mert hiszen semmit sem kaptunk ezáltal. Sem a kedves betelefonáló, sem pedig én. Nem volt könnyebb azután sem kifizetni a havi számlákat, nem volt szebb és jobb körülöttünk a világ, még a tudatunkba sugárzott szeretetenergia által sem. Azonban nyert az, aki kitalálta, hogy miként lehet naiv embereket rávenni arra, hogy szívüket és értelmüket megnyissák a képernyőn keresztül sugárzott tömeges népbutítás előtt. Nem kellett hozzá egyéb, mint egy jó beszédkészséggel rendelkező műsorvezető, aki folyékony tud butaságokat beszélni, és ezáltal megszólítani a kedves tévénézők pénztárcáját.

Mindez a Holló és a róka meséjét idézte fel bennem, és keserűen vontam le a következtetést: a róka ma is jól lakik, mert ismét kicsalta a hollótól a sajtot. S lehet, hogy holnap nálunk próbálkozik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése