2013. június 24., hétfő

Bartha Mária Zsuzsánna: Zsír

2013. 06. 24. Zsír Bartha Mária Zsuzsánna
Ha olyan könnyű lenne szeretni és békességben élni, nyilván mindenki azt csinálná.

Ha olyan egyszerű lenne helyesen táplálkozni, nyilván mindenki fitt és friss lenne.

Mégis, mi olyan nehéz az egészséges életmódban, morfondírozok fennhangon, miközben még csak odapislogni sem merek a nagytükörre, nehogy szembesüljek magammal. Lassan szó szerint le lehet faragni rólam a kilókat, persze sebészkéssel könnyebben menne, mint munkás égetéssel.

Még jobban elővett a lelkiismeret-furdalás, merthogy elolvastam egy tanulmányt, melyből kiderült, hogy sokkal többet költ a világ gazdagabb fele fogyókúrás szerekre, mint amennyiből fel lehetne számolni az éhezést a világban. Mert kell a koffeinmentes kávé, a zsírmentes tej, a mozgásmentes fogyókúra.

Ezek szerint nem csak a vízbe, de a zsírba is bele lehet fulladni. Ahogy lassan magam testesítem meg a bőség jelképét alkatommal, lélekben mégis hiányokkal küszködöm. Merthogy itt ez a lelkiismeret-furdalás… hiszen a gazdagabbik feléhez tartozom a világnak,(bármennyire is el akarja hitetni velem a média, hogy rosszul, sőt, még annál is rosszabbul élünk)… azért van torta a gyerek születésnapján.

Jaj, de jó a habos sütemény… énekelte valamikor Kiss Manyi, vágyott rá, ahogy én is a tortára… nekem elérhető közelségben volt, látszik is rajtam.

Ezek szerint mégis van összefüggés a lelki táplálék és a testi táplálkozás között.

Étkezési kultúrának lehet nevezni, mely a sejtek szintjére juttatja a mindenkori isteni üzenetet.

Mire eljutottam eddig a lelkiismeret furdalással felhív a mindig aktív, remek üzleti érzékkel megáldott barátnőm. Tudják, vannak ilyen emberek, akik valahogy jókor vannak jó helyen, neki most is sikerült.

- Szuper új pályát találtam, észrevetted mennyi a túlsúlyos ember manapság?

Gyomorszájon talált.

- Persze,- suttogtam.

- Szóval, most csodapirulákkal dolgozom, fogyasztással foglalkozom, a szó szoros értelmében.

- Ember vagy pénztárca? – kérdeztem

- Ó, hát mindkettő, ez benne a zsír.

Leesett nekem is a tantusz, hisz lassan mindannyian zsírban utazunk.

Néha (rendszeresen) a lelkünket is zsírtalanítani szükséges, elégetni belőle a fölös terheket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése