2012. február 2., csütörtök

Buzogány-Csoma Csilla: Isten szemével

2012. 02. 02. Isten szemével Buzogány-Csoma Csilla

Hétköznapjaink időbeosztását – gyerekes családokra gondolok – az óvodai és az iskolai programok határozzák meg. Így zajlik egy átlagos hétköznapunk a mi és az Isten szemszögéből.

Reggeli ébredés, kapkodás.

Ma reggel, ébredéskor már ott voltam Veled a szépségesen kelő napsugárban, és bearanyoztam szobádat. Reméltem, hogy Jó reggelt! kívánsz majd nekem, de Te nem tetted. Azt gondoltam akkor, hogy talán kissé még korán van, s azért nem veszel észre.

Öltözés és öltöztetés, pakolás, kocsikulcs, lakáskulcs, gyerek.

Újból fel akartam hívni magamra a figyelmedet, amikor kiléptél az ajtón. Könnyű szellővel megcsókoltam arcodat, bűvös virágillatot leheltem Rád, majd madárénekkel szóltam Hozzád… De Te csak elmentél mellettem.

Rohanás, ügyintézés, munkahely, kollégák.

Később, a nap folyamán figyeltelek, amint a barátaiddal csevegsz. Milyen nagyon kívántam, hogy hozzám is beszélj. Vártam és vártam, de Te csak mentél a magad útján vakon.

Óvoda, iskola, a gyereknek néptánc, balett, zongora, furulya, magánórák…

Ma délután hűsítő záport küldtem Neked. Ott voltam minden cseppjében. Azután, hogy észrevegyél, még Rád is kiáltottam néhányszor az ég dübörgő viharával, remélve, hogy rám figyelsz majd. Puha felhők közé sokszínű szivárványt festettem az égre Neked, gondolva, hogy észreveszel majd, de Te csak rohantál, jelenlétemet észre sem vetted…

Vacsora, mese, imádság, fektetés.

Ma este, hogy méltón búcsúzhass el a naptól, szépséges naplementét küldtem Neked, s utána millió csillagban mosolyogtam Rád, remélve, hogy visszamosolyogsz majd, de Te nem tetted.

Lefekvés.

Ma éjjel, amikor lefeküdtél, holdfénnyel sugároztam be arcodat, hogy jelezzem: ott vagyok Veled. Reméltem, hogy beszélgetsz velem majd egy kicsit, mielőtt elalszol. De nem szóltál egy szót sem.

Azért én Veled maradtam, és vigyáztam Rád egész éjjel, gondolva, hogy talán reggel... majd reggel köszöntesz engem.

Miközben így sietünk, valósággal viharzunk, ne feledkezzünk meg egy annyit mondani: köszönöm. Erre is figyeljünk oda.

Buzogány-Csoma Csilla

ui.: A dőlt betűs részeket egy levélből idéztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése