2012. július 26., csütörtök

Vida Rozália: Idő

2012. 07. 25.     Idő     Vida Rozália    

Nem vagyok nagy sportrajongó, de családom férfitagjai jóvoltából látok, hallok néha valamicskét a mérkőzések közvetítéséből. Tudom, hogy az edző, ha úgy látja jónak „időt” kérhet. Megszakítják a játékot, és megállítják az órát. A megbeszélés ideje alatt nem fogy a játékidőből, és utána ott folytatják, annál az időpontnál, ahol a játék megszakadt. Látszólag mintha két dolog történne, egyrészt megáll az idő, másrészt visszamennek az időben.

Elgondolkoztam, hogy mikor lenne jó nekem megállítani az időt. Biztos nem a fogorvosnál, vagy amikor migrénem van. Gyermekkoromban is csak a vakációk ideje alatt lett volna jó, máskor nagyon vártam már, hogy teljen az idő és nagy legyek. Jó lett volna megállítani az időt, amikor a szerelem rózsaszín felhőjében lebegtem, amikor a gyermekeim babaillatától megrészegedtem.

Jó lenne megállítani az időt egy-egy gyönyörű pillanatban, amikor Isten közelségét megtapasztalom.

Visszamenni az időben, oda, ahol a végtelen biztonságot éreztem gyermekkoromban a családi fészek puha melegében. Visszamenni, hogy megtudjam, miért félek a víztől és a magasságtól. Visszamenni oda, amikor nagyon jó volt, vagy oda, amikor valamit nagyon elrontottam, hogy helyrehozzam.

A sportban is látszat, hiszen amiért megállítanak egy stopperórát, attól az idő nem áll meg, de valamilyen módon mégis zsonglőrködnek az idővel.

Lehet, hogy valahogy mi is megtehetjük. Úgy gondolom, hogy e pár perc erejéig, amíg e sorokat leírtam, én megtettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése