2012. december 17., hétfő

Benedek Enikő: Advent 2012

2012. 12. 15. Advent 2012 Benedek Enikő
Telegdi Ágnes: Téli ünnepkör gyönyörű nem hétköznapi dekorációs könyvét nézegetem, és olvasgatom így adventben, és eszembe jut Misike, egy kisfiú. Közel egy évtizede történt, amikor a gyermekeket az adventi szokások felől faggattam. Ők lelkesen sorolták a következőket: adventi koszorú, adventi naptár, mézes pogácsák, illatos gyertyák, adventi vásár, mikulásvirág, virgács, adventi égők, fenyőágak, díszes kirakatok. Még eszébe jut valakinek valami érdekes? − kérdeztem. Ekkor kiáltott fel Misike csillogó szemekkel: adventi kürtőskalács.
Most ezekkel, a nőszövetségi tagok által elkészített kürtőskalácsokkal és Paulo Coelho egyik idézetével szeretnék egy csodás várakozást kívánni minden kedves Olvasónak: „Nekem van egy saját definícióm: csoda az, ami békével tölti el a szívünket. Van, amikor gyógyulás formájában jelentkezik, van, amikor egy vágy teljesül be – a lényeg az, hogy amikor megtörténik a csoda, mélységes hódolattal viseltetünk Isten felénk áradó kegyelme iránt.” (Mint az áradó folyó)
Persze ne felejtsem el a kürtőskalács receptjét elküldeni, hisz valamikor, valakiknek megígértem.
1 kg liszt
2 tojás
15 dkg margarin
2 kocka élesztő
¼ l tej
1 citrom lereszelt haja
1 mk. só
1ek. olaj
1 ek. cukor
(Az elkészítéséhez, a sütéshez már kell némi profizmus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése