2013. június 18., kedd

Albert-Nagy Ákos István: Istenarc

2013. 06. 18. Istenarc Albert-Nagy Ákos István
Ki vagy Te? Mi vagy Te? Ahogy járkálsz. Ahogy beszélsz. Ahogy mosod a fogadat. Ahogy öltözködsz. Ahogyan táncolsz. Ahogyan iszol. Eszel. Vagy bármit teszel… A világ azt mondja: egyedi és megismételhetetlen eleme vagy ennek az univerzumnak. De ha te magad vizsgálod meg, magad is így látod?

Mik a te cselekvéseid? Nagy vonalakban nem ugyanazt teszik-e mások is? Nézd meg, mit hordasz magadon: Rövid ruha. hosszú ruha. Szűk vagy bő. Tradicionális, vagy a legmodernebb stílus. Hosszú haj. Rövid haj. Szemüvegtípus. Fülbevaló. Mind-mind uniformizálnak, kategorizálnak. Valamilyen irányzat, stílus, trend követőjévé tesznek.

Vagy az iskola. végeredményben ott is utánzol, nemde? Az ismeretek elsajátítása is az utánzás egy formája. Úgy mondod a leckét, úgy végzed a műveletet, úgy olvasol, mint ahogyan azt megtanítják neked. Ugyanazokat a képleteket, ugyanazt a formát használod.

Vagy a vallás: Bár nem használja az utánzás szót, de azt mondja: „Add át magad.” (Buddha), „Add meg magad.” (Mohamed), „Kövess engem.” (Jézus).

Nem csak külsőleg, de belsőleg is meghatározottak vagyunk! Elveket követünk. Erkölcsi szabályokat tanulunk el egymástól. Magatartásformákat másolunk le. A kicsi a nagytól. A tapasztalatlan a tapasztalttól. A tudatlan a bölcsebbtől.

De akkor hol vagyok ÉN? Ki vagyok ÉN? Van-e nekem egyáltalán egyéniségem, Vagy puszta másolata vagyok elődeimnek és kortársaimnak?

Kétségkívül másolatok vagyunk. Utánzások, akik lekopírozzuk ezt a világot. Azonban nincs is más dolgunk, mint céltudatosan - és ez a hozzáállás elengedhetetlen az eredményes munka érdekében - lemásolni magunknak a világot, aztán meg jól válogatni. Egy tanárt, vezetőt vagy gurut feltétel nélkül követni nem gyengeségre vall! Egyáltalán. Ez minden tanulás alapja. Aki pedig minél több mintáról, minél többet másol, az annál színesebbé teszi saját egyéniségét, és annál jobban megismeri ezt a világot. S aki megismeri e világot, az önmagát ismeri meg: önmaga igazi arcát. Azt az egy, tiszta és maszk nélküli arcot, amelyről minden egyéb arc másoltatott.

Ez az Istenarc, amelyet mi, mint KÉPMÁSOK, mind magunkban hordozunk.

Ha felismerted ezt az eredet(i) arcodat, Barátom, ne habozz, hanem bátran szólj: „jer kövess engem!”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése