2010. szeptember 8., szerda

Csécs Márton Lőrinc: Mit jelent?

2010. 09. 08. Csécs Márton Lőrinc Mit jelent?

Az álombeli öregúr furcsa kéréssel állt az elmúlt napokba elém. Álmat láttam, de nem tudam, mit jelent – mondta.

Elmondtam neki, hogy nem vagyok álomfejtő, spekuláló gazember pedig nem akarok lenni. S csak azért, hogy mondjak valamit… inkább hallgatok. De furcsa módon rámenős volt az öregúr.

Idefigyelj, kicsi barátam! Nem képeket kell nekem megfejts, sem pedig jeleket. Á dehogy. Valami írást láttam. Nem tudam mit jelent. Tudam, hogy angolul van. Azt tudam. De hogy mit jelent, azt nem. De, hogy megtudjam, megtanultam álmamban a szöveget, a betűk sorrendjét. A képlet így néz ki, ni:

„A great civilization is not conquered from without until it has destroyed itself from within.” S azt hiszem így volt aláírva, hogy: W. Durant.

Ez mit jelent? Me, ha álmamba jelent meg, csak kell jelentsen valamit rám nézve. Vagy ki tudja, ha nem rám, akkor a világra, családamra, országamra, egyházamra?! Valakire csak igaz kell, hogy legyen. Az istenek..., az Isten csak úgy nem izen. S én úgy tudam, hogy unitárius teológiát elvégzett fiatalember csak tud annyi anglust, hogy ezt nekem megfejtse! Kérem szépen!

Bonyolult mondat. Nekem talán túl kemény dió, de nekifogtam. Mondanom sem kell, nem kis izgalommal. Fordításom eredménye pedig ez lett: „Nagy civilizáció nem hódítható meg kívülről, amíg belülről nem pusztítja el önmagát!”.

S amint sikerült megfogalmazni, felébredtem. Azóta is gondolkodom, vajon mit jelenthet ez rám nézve? Mit jelenthet ez a világra, a családomra, országomra, népemre, egyházamra nézve? Mit üzennek vele az istenek…, az Isten? Vajon mire figyelmeztet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése