2010. december 29., szerda

Demeter Erika: Ahol másképp ragyognak a csillagok

2010. 12. 29 Demeter Erika Ahol másképp ragyognak a csillagok


Csillagközeli úton érkeztünk egy olyan településre, amelyről keveset tudtunk. Tudtuk, hogy egyike a testvérgyülekezetünknek, és ott fogjuk tölteni a karácsonyi ünnepeket. Kissé félve indultunk, és aggódva vártam, hogy milyen lesz. Olyan meseszerűen indult, egy kicsit parafrazálva a karácsonyi történetet: bennem volt a félelem, hogy „lesz-e hely számunkra?” Persze, tudtuk, hogy meg van szervezve és várnak, de ennek ellenére a kételkedés ott bujkált bennem.

Csillagról beszélni idegen nyelven, idegen embereknek, akik befogadnak karácsony ünnepére! Nagy kihívásnak éreztem! Ám az első ima után minden kételyem elszállt jó messzire. Hiszen ott és akkor mindannyiunkra ragyogott a karácsonyi fény, ott és akkor mindenkinek ugyanazt jelentette a betlehemi csillag, s ha felnéztünk az égre, lelki szemeinkkel láthattunk másféle ragyogást is.

Az igazi meglepetés akkor ért, amikor istentisztelet közben megszólalt a Bartók Béla révén megőrzött dal: Csillagok, csillagok szépen ragyogjatok, a szegény legénynek utat mutassatok…

Meghatódva mondtam gondolataimat arról a csillagról, amely megmutatta nekünk már olyan régen az utat, s közben tudtam, hogy otthon vagyok. Igen, messze az otthontól is lehet otthon lenni! Elszégyelltem magam a félelmeim miatt a vendéglátó, szerető emberek előtt, s leírtam, hogy más okuljon az én példámból. Nem halt meg a keresztény szeretet, és a betlehemi csillag is tovább világít más családoknak is más időben és térben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése