2012. július 7., szombat

Bartha Mária Zsuzsánna: Uni-gyűrű?

2012. 07. 07.     Uni-gyűrű?     Bartha Mária Zsuzsánna    

Uni-mi? – érdeklődik egy gyerek előttem.

Surrog a légkondi, itt jó idő van, mesterségesen hűtve a levegő. Olvadozik az aszfalt odakint. Olvadozik a hit, remény és szeretet az idebenn sorbanálló emberek között.

A mindenkori bürokrácia itt hatékonyan működik, kissé időigényes ugyan. Felszabaduló perceimet olvasással töltöm ki, míg araszonként lépegetve egyre közelebb kerülök a hőn áhított ügyintéző ablakhoz.

A gyerek fölfelé néz, elsős lehetett, szorgalmasan betűzött a vakáció kezdetén. Neki is unalmas lehetett a sorban állás és megpillantotta a mi címerünket a kezemben tartott könyvborítón. Alatta a leírás Az Uni…(Az Unitárius Egyház Címere) és erre kérdezett rá, hogy az mi!?

Mielőtt válaszolhattam volna, már sorolja is, hogy neki is vannak uniszex darabjai, a tornacsuka, a póló, a kence… Az a kígyó is uniszex, mint a gyűrű?

A szex szétválasztást jelent, az uni pedig azt, hogy egy, vagyis egységes – válaszoltam reflexből.

Micsoda alkalom…, elmondani mindent arról, amit ez a szép címer jelent. De hát egy olvasni tanuló elsősnek mégsem tarthatok sorban állás közben heraldikai és herpetológiai értekezést az unitárius címerről. Vagy mégis!

Isten is uni, folytattam, bátran viselhetik a fiúk és a lányok is az egységét. Éppen illik rád, mint a póló meg a tornacsuka vagy a levegő. És adott egy bonuszt is, személyre szabta a testedet-lelkedet. Az csak rád jellemző.

Szuper – lelkendezett a gyerek – nem kis figyelmet keltve a sorbanálló emberek között. Most nyertem egy ilyen uni-gyűrűt! Legnagyobb meglepetésemre egy kígyót formázó műanyag gyűrűt vett elő. Adtam neki egy naptárt, rajta a címerünkkel. Rátűzte a gyűrűt, majd gondosan visszatette a gyűjteményébe Shrek és egy Tyrannosaurus Rex közé. Ezzel búcsúzott:

Ez az uni-gyűrű egybefogja a csapatot.

Engem felüdített az uni-gyűrű hatalma. Én is játszani akarok a csapatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése