2012. április 9., hétfő

Rácz Mária: És neked mit hozott a nyuszi?

2012. 04. 09. És neked mit hozott a nyuszi? Rácz Mária

Ezzel a furcsa kérdéssel többször találkoztam az elmúlt napokban. Először csodálkozva hallgattam, s nem tudtam, hogyan válaszoljak. Miért, hoznia kellett volna valamit? Mégis miért? Mi közöm nekem a kedves kis állathoz, és mivel ajándékozhatna meg minket a puha bundáján és a zsenge húsán kívül?

Nem tudom, miért kell ezt az ünnepet is ajándékozással, jellegtelen jelképekkel elrontani. Nem elég, hogy karácsony környékén egy piros ruhás, öreg, fehér szakállú alak jár be észrevétlenül bezárt ajtókon, s igazán szerencsésnek mondhatjuk magunkat, ha nem viszi el szépen kipucolt cipőinket?! Mert gyermekeink karácsonykor már nem Jézus születésnapját ünneplik, hanem angyalt, Télapót, ad absurdum ajándékhozó Jézuskát várnak. Most az következik, hogy a húsvétban is már csak egy újabb lehetőséget látnak, hogy családtagjaik és ismerőseik játékkal és édességgel kényeztessék őket, amiket egy állítólagos nyuszi hoz. Közben pedig mélyen hallgatunk arról, hogy létezik halál, ami természetes része az életnek, de ami ugyanakkor nem is olyan félelmetes, mert halálunk után is Isten kezében, szeretetében maradunk. Mert úgy gondoljuk, hogy a gyermeknek ezt még nem kell tudnia, úgysem értené, és különben is kínosnak tartanánk, ha válaszolni kellene az ezzel kapcsolatban felmerülő kérdésekre. Aztán meg csodálkozunk, ha felnőve tragédiaként éli meg a környezetében történő haláleseteket.

Nem, nekem nem hozott semmit a nyuszi, és ne is hozzon, hagyjon inkább békén! Mert amire igazán szükségem van, azt semmiféle létező vagy képzelt élőlény nem tudja elhozni. Én a jó Istentől kérek békés, csendes ünnepet, az örökélet reménységét, családomban egészséget és szeretetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése