2011. január 18., kedd

Farkas Dénes: Keresztrejtvény

2011.01.18. Keresztrejtvény Farkas Dénes

Konfirmációra készítettem a gyermekeket. Lassan haladtunk a káté kérdéseivel, mert nem volt túlságosan tehetséges a társaság. Zolika egyedül kiemelkedett a többiek közül. Észrevettem, hogy a káté kérdéseit nem „bemagolja”, hanem próbálja értéssel tárolni, melyet az is bizonyított, hogy esetenként saját szavaival felelt a feltett kérdésekre.

A kátéban a 17. kérdés így hangzik: „Hogyan nevezzük azokat, akiknek vallása a Jézus tanításán alapszik?” A válasz egyszerű: „Azokat, akiknek a vallása a Jézus tanításain alapszik, azokat keresztényeknek nevezzük.” A kérdést tovább taglaltuk, és a keresztény szó magyarázatánál egy kicsit elidőztünk.

A következő órán megkérdeztem, hogy akik a Jézus tanítására alapozzák vallásukat, azokat hogy nevezzük? Nagy csend... Zolika megszólalt: „azt hiszem, azokról van szó, akik megfejtették a keresztény rejtvényt”. Megálltam kacagás nélkül, csak később, a vallásóra elteltével telepedett rám a keresztrejtvény és a pajkos baki.

Sokat gondolkoztam azóta a megfejtésen. Azt hiszem, hogy a „keresztény rejtvény” megfejtése „hosszú mese”. A vízszintesek és a függőlegesek nagyon összegubancolódtak. Segítsetek találni illendő megfejtéseket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése