2011. január 10., hétfő

Farkas Dénes: Poros pohár

2011. 01. 09. Poros pohár Farkas Dénes
Ne gondolja a nyájas olvasó, hogy elírtam a címet. Nem is akartam boros poharat emlegetni, mert azt jobban szeretem kézbe venni, mint leírott állapotában foglalatoskodni vele.
Az történt velem, hogy végre bejelentettek egy keresztelőt Kolozson, ahol ezt a szertartást majdnem teljességében elfelejtettük. Fájdalom! A nemzőképes fiatalság elment, és a magyar iskola is „bedobta a törülközőt”. A bejelentett szertartás akkora eseménynek számított, hogy még én, az öreg pap is meghatódottan készültem eme csodálatos alkalomra.
Az „eccla ládájában” megtalálom az ódon keresztelőpoharat, amely olyan poros volt, hogy félórát sikáltam, míg alkalmassá tettem, hogy megfeleljen ősi rendeltetésének. Az elgondolt keresztelői beszédem egy villanásra semmivé vált, mert a poros pohár látványa összetörte „fennkölt” gondolataimat. Azzal indítottam a beszédemet, hogy amit nem használunk, az haszontalanságban porosodik... Így járt a mi keresztelőpoharunk is.
Való igaz lehet, hogy esendő papságom alatt sok unalmas szöveget is elmondhattam, de a poros pohár esete illusztráció gyanánt nagyon megtette a hatását. A gyermekcsinálási hajlam azonban porosodik tovább... Tovább...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése