2012. november 15., csütörtök

Moldován-Szeredai Noémi: Félsz? − Ne félj…

2012. 11. 14 Félsz? − Ne félj… Moldován Szeredai Noémi
Gyermekekkel, lányokkal, asszonyokkal beszélgetve sokszor elérkezünk a félelmeikhez. Mesélnek arról, hogy mitől félnek, rettegnek, hogyan élnek meg különböző élethelyzeteket. Történeteket hallgatva, próbálok beleérezni a lélek rejtelmeibe, s ha időnként elképzelhetetlen számomra az adott helyzetben érzett félelem és tehetetlenség, emlékeztetem magam, én mit éreztem, amikor a félelem belém hasított és megbénított. Különböző korban és élethelyzetben legkülönfélébb dolgoktól félünk:
Félek a kutyáktól!
Félek este kimenni egyedül az utcára!
Félek egyedül elmenni a szomszéd faluba!
Félek vizsgázni!
Félek elmenni egy újabb állásinterjúra!
Félek szembenézni, s vállalni a felelősséget, kimondani, hogy hibáztam!
Félek a kockázattól!
Félek a magánytól! − a sort mindannyian folytathatjuk gondolatban.
Megdöbbenek, mikor azt látom, hogy a félelem mennyire korlátozza az egyén életét, mozgásterét és gondolkodásmódját. NE FÉLJ! – kiáltanám, de tudom, hogy e két szó kimondása nem old meg semmit.
56. Zsoltár szavait idézem: „Ha félek is benned bízom! Istenben, akinek igéjét dicsérem, Istenben bízom, nem félek, ember mit árthat nekem?” − és saját tapasztalatomat. Mit tettem én, mikor a félelem bilincsként szorította szívemet? Imádkozva mentem előre, az imádság által kapaszkodtam Istenbe, míg éreztem, hogy foszlik a félelem.
„Istenben bízom, nem félek…”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése