2013. január 29., kedd

Gál Zoltán: Y generációsok

2013. 01. 28. Y generációsok Gál Zoltán
Olvasom, hogy állítólag egy új nemzedék tagja vagyok, amely együtt nőtt fel a technikával, és sokkal nyitottabb a technika irányába, nem tudnak élni számítógép és internet nélkül, könnyen kezelik a multimédiás eszközöket. Egy olyan nemzedék tagja vagyok (ismételten: állítólag), amelyet a szaktudomány Y generáció néven tart számon, vagyis akik 1976 és 1995 között sírták bele magukat Isten csodálatos világába.

Kissé kételkedem, mikor ezeket olvasom. Pár évvel fiatalabbak már nem emlékezhetnek, hogy egykor bizony jegyre adták a kenyeret, tejet, olajat, vajat, és ha véletlenül narancsot ettem, akkor azt a Mikulás hozta el nekem. Tízéves is elmúltam, amikor színes televíziót láttam, és középiskolás koromban találkoztam először számítógéppel és az internettel. Nem is beszélve arról, hogy egyetemi éveim vége felé került kezembe az első mobiltelefon. Hol is állok akkor a kilencvenes évek derekán született „kortársaktól”?

Persze a szüleim, vagyis a Baby boom generáció, sokkal kevesebb technikai lehetőségnek volt a birtokában, viszont hétvégenként a kertben szorgoskodott, és jól esett a szomszédokkal megbeszélni az ügyes-bajos dolgokat, vagy együtt szurkolni a fehér-fekete tévén közvetített focimeccs valamely csapatának. Nem a közösségi oldalakon, hanem egy kávé mellett beszélgettek egymással, és sokszor várni kellett a vonalat, hogy egy perc erejéig anyaországi ismerőseiket köszönthessék. Mégis boldogok voltak.

A világ tényleg rohamosan fejlődött az elmúlt néhány évtizedben, főleg a világ ezen szegletén. Azonban azt szeretném, hogyha gyermekeim majd valamit átmentenének az utókornak azokból az igazi értékekből, amelyek nemzedékről nemzedékre öröklődtek át egy technika nélküli világból. Értékeket, amelyek a Z generációs jelenben, vagy akár jövendőben is, testben és lélekben egyformán egészséges felnőttekké formálják a most felcseperedőket. Értékek, amelyek megtanítanak szeretni, ragaszkodni, nyelvet és kultúrát ápolni. Mert valójában itt keresendők az igazi értékek…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése