2010. július 7., szerda

Farkas Dénes: Bombázta Ploieştit

2010. 06. 02 Bombázta Ploieştit Farkas Dénes

Bukarest. Reptér. Megérkeztek az amerikai testvéreink az amszterdami járattal. Rutinból tudom már, hogy milyenek. A csomagjaik, ruházatuk is elegendő lenne, hogy megkülönböztessük őket magunktól. Hamarosan magam köré terelem őket, elkergetem Mitikáékat, akik erőszakkal hordárkodni akarnak, és nagy bemutatkozások után beülünk az autóba.

A tükörben nézegetem őket és megállapítom, hogy „szépkorú” mindahány. A szokásos Isten hozta után elcsendesedve északra vettük az utunkat.

Az útjelző táblán olvasható volt Ploieşti városnak a neve. A tábla láttán megfigyeltem, hogy az egyik 80–90 körüli bácsinak az útjelző felkeltette az érdeklődését. Nagyon szerény (Nyikó menti) nyelvtudásommal angolul megkérdezem, hogy most vannak először Romániában? Az én bácsim némi sikerélmény látszatával azt mondta, hogy nem most van itt először, mert 1944-ben pontosan itt járt kétszer. és bombázta a Ploieşti-i olajfinomítót. Harci pilóta volt a második világháborúban.

Nem tudtam, hogy sírjak vagy kacagjak? Zavaromban továbbhajtottam.

Az én pilóta bácsimat azóta bizonyára elvitte az örökkévalóság, és a Ploieşti-i romokat eltakarították... Vagy megvannak még?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése