2010. július 7., szerda

Székely Kinga-Réka : Növekedés

2010. 06. 20 Növekedés Székely Kinga-Réka

Már kétszer megkapáltam a zsebkendőnyi veteményest. Úgy értem, már kétszer mióta a magból szárba szökkent a vetemény, hisz ugyancsak kétszer kellett a földet felkapálni a vetés előtt. Az Úr 2010. esztendejében a nyári időjárás az idegeimen citeráz, hisz egyre várom a nyarat, de még nem volt Isten-igazából melegem, és soha nem lehet megszabadulni a sártól.

Igazságtalan lennék azonban, ha azt állítanám, hogy ebben az esős időjárásban csak a burján nő. Nő a vetemény is, de nem gyorsabban a gyomnál.

Költői kérdéseket teszek fel a gyomnak: hogyan létezik, a teremtésnek milyen rejtély az, hogy már kétszer kikapáltalak, és mégis éppoly erős és élni akaró vagy, mint a vetett, ápolt, gondozott, öntözött, megkapált vetemény? A gyom nem válaszol.

Én balga, én irigy.Mert miközben filozófálok a nem pártfogolt növekedésről, valójában a szívem mélyén ordító irigységet próbálom elhallgattatni. A keserű kérdésem az, hogy én miért nem tudok növekedni? Az én álmaim, az én szándékaim, az én vágyaim miért vannak kihaló félben? Miért nem nő az én hitem? Miért csak gyenge, földre lehajolni kész a reménységem? Miért olyan az én hitközösségem, mint egy kiszáradni kész paradicsompalánta? És az értékrendszerem, amiről lelkem minden rezdülésével meg vagyok győződve, hogy Istennek tetsző, miért olyan mint egy csigák által kilyuggatott káposzta? És jobb ha nem is nézek a vegyirtót óhajtó pityókára, mert róla, a bogarak által csonkig rágott szörnyűségről az erdélyi magyar közösségi szellemet tudnám csak példázni.

Magam megnyugtatására kimegyek a rétre. A vadvirágos rétre. A gyógynövényekkel teli domboldalra. A jó Isten veteményeskertjébe. Micsoda termés?! Milyen megfoghatatlan, rejtélyes, csodás növekedés?! Háborgásom elszáll. A vadvirágok, a gyógynövények jelképpé nőnek bennem. Legyek, lehessek olyanok, mint ők. Lássam, láthassam erdélyi magyar közösségemet úgy, ahogy őket látom. Engedjem hogy a lélek növekedjen bennem. Isten adja a növekedést, az ő akarata szerint kell veteményezzek és kapáljak. Az ő akarata szerint jó növekedni.

Idővel csak megkapálom még néhányszor a veteményest. És nem fogok irigykedni a gyomokra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése